Menü Bezárás

Ezek a magyar webshopok hódíthatják meg a világpiacot

Szűk élboly diktálja a tempót a magyar e-kereskedelemben: második alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat azoknak a vállalatoknak, amelyek nemcsak itthon, hanem a nemzetközi színtéren is képesek versenytársa lenni a legnagyobbaknak. A piacot ma a Vörös Királynő-hatás mozgatja: a cégeknek folyamatosan fejleszteniük kell, hogy legalább megtartsák a pozíciójukat.

Az idei HungarEcomm Stars listán 40 cég szerepel, ez a hazai webáruházak alig több mint egy ezreléke, ám súlyukat jól mutatja, hogy együtt a teljes magyar online kiskereskedelem ötödét adják. Már a bekerülés is komoly eredmény: a vállalatoknak árbevételi küszöböt kellett teljesíteniük, szigorú feltételeknek megfelelniük, majd átmenni a PwC, az Oander és a Growww Digital részletes értékelésén.

„Az idei eredmények azt mutatják, hogy a siker kulcsa az export és az omnichannel működés kombinációja. Az utóbbi azért vált nélkülözhetetlenné, mert a vásárlók ma már minden csatornán ugyanazt a magas szintű vásárlói élményt várják – legyen szó webshopról vagy fizikai boltról. Aki ezt nem tudja biztosítani, hosszú távon nem marad versenyben” – mondta Szabó László, a Growww Digital alapító partnere.

Rágyúrt az exportra: a BioTechUSA kapta a legsikeresebb „magyar e-kereskedelmi multi” díjat

Az Internet Hungary konferencián megrendezett ünnepélyes díjátadón három kategóriában összesen 15 vállalat kapott külön elismerést. Újdonságként idén először a Magyarországon leányvállalattal rendelkező nemzetközi omnichannel cégek is nevezhettek.

Digital Star kategória: 1. Pepita Group Zrt. (pepita.hu); 2. Suller-Táp Kft. (kutyakajás.hu); 3. Webshop Global Kft. (pelenka.hu); 4. Leziter Kft. (homelux.hu); 5. iPon Computer Kft. (ipon.hu)

Local Omnistar kategória: 1. Euronics, 2. Praktiker, 3. Zákány Szerszámház, 4. Dockyard, 5. Reflexshop

Global Omnistar kategória: 1. IKEA, 2. MediaMarkt, 3. Rossmann, 4. dm, 5. iStyle

Export különdíjat a BioTechUSA kapott, mint a „a legsikeresebb magyar bajnok” – a cég egyszerre épít hazai értékekre és globális növekedésre.

A PwC adatai szerint a listán szereplő 40 vállalat 2024-ben 258 milliárd forintos nettó online forgalmat bonyolított, ami a teljes hazai e-kereskedelem 20 százalékát teszi ki. „Ez is mutatja, hogy konszolidációs szakaszába ért a régiós e-kereskedelem: a hazai piac ötödét a listán szereplő cégek viszik el” – hangsúlyozta Szabó László.

Vörös Királynő-hatás: nem elég webshopnak lenni

A Vörös Királynő-hatás az Alice Tükörországban meséből ered, ahol ahhoz, hogy egy helyben maradj, folyamatosan futnod kell. Ez a logika érvényesül ma a magyar e-kereskedelemben is: a piac konszolidálódik, a méretgazdaságossági küszöb folyamatosan emelkedik, így a stagnálás valójában visszaesést jelent. Két trend különösen erős: egyrészt a tisztán e-kereskedelmi korszak véget ért, és az omnichannel modell vált meghatározóvá; másrészt a kizárólag magyar piacra építő stratégia nem fenntartható, a tartós növekedés kulcsa az export.

„Az export méretet ad, az omnichannel a kulcspiacokat mélyíti, az egységesített kereskedelem pedig mindezt egy rendszerbe rendezi. Aki itthon és a core piacain jól működik, az bárhol sikeres lesz.” – mondta Ocskay László, az OANDER Technologies Kft. tulajdonosa a megmérettetés kapcsán.

A HungarEcomm Stars listán szereplő, kizárólag belföldön működő vállalatok 2022 és 2024 között átlagosan évi 2,5 százalékos online növekedést értek el, miközben az exportáló cégek 10,2 százalékkal bővültek. Ez azt jelenti, hogy az exportáló vállalatok növekedési üteme négyszerese a kizárólag belföldre a belföldi piacra fókuszáló e-kereskedőknek, ami egyértelműen jelzi: a nemzetközi piacra lépés a leggyorsabb út a tartós növekedéshez.

„A Vörös Királynő országában nem elég gyorsabban futni, okosabban kell futni” – fogalmazott Szabó László. Szerinte csak azok a cégek válhatnak nemzetközi mércével is jelentős szereplővé, amelyek több lábon állnak és a magyar piacnál jóval nagyobb pályán gondolkodnak. A legvilágpiacképesebb e-kereskedők nemcsak az exportot erősítik, hanem az egész hazai gazdaságot is – ezért is jött létre a HungarEcomm Stars díj.

A legvilágpiacképesebb magyarországi omnichannel és e-kereskedők – 2025 (ABC sorrendben)

Alinda; Auchan; BestByte; BHP Gumi; BioTechUSA; Bortársaság; Brendon; Cosori; dm; Dockyard; Euronics; Forex; Fressnapf; Gammo; Heavy Tools; Homelux; IKEA; iPon; iSTYLE; JátékNet; Kutyakajás.hu; Kütyübazár; Libri; Libri-Bookline; Lumenet; MediaMarkt; Nutriversum; online Márkaboltok; Pelenka.hu; Pepita.hu; Petissimo; Praktiker; Reflexshop; REGIO JÁTÉK; Rossmann; SportSarok; Újház Bodrogi; Vágyaim.hu; Warnex; Zákány Szerszámház

A díjról

A HungarEcomm Stars Díjat 2024-ben alapította a Growww Digital a Digitális Kereskedelmi Szövetség, az Ecommerce Hungary támogatásával azzal a céllal, hogy a hazai e-kereskedelem legversenyképesebb szereplőit ismerje el, és példát mutasson az egész szektornak. Az elismerés célja, hogy kiemelje azokat a vállalatokat, amelyek nemcsak Magyarországon értek el kimagasló eredményeket, hanem a nemzetközi piacon is képesek megállni a helyüket, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság növekedéséhez és exportteljesítményéhez.

A díj honlapja: hungarecommstars.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük