Menü Bezárás

Mozielőzetes, színész, műfaj: így választ filmet a magyar közönség

Leginkább egy vígjáték vagy akciófilm kedvéért ülnek be a mozikba a hazai nézők, akiknek az elnyert díjak nem, viszont a rendező személye számít a film kiválasztásánál – mutat rá az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatása. Elsősorban a műfaja, a főszereplők és a mozielőzetesek alapján választ mozit a magyar közönség, akiket megoszt, hogy hazai vagy külföldi alkotásra érdemes jegyet váltani.

Több mint 1400 válaszadó osztotta meg mozizási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében az Etele Night Cinema mozimaraton apropóján. A kitöltők közül a legtöbben havonta (39%) vagy negyedévente (39%) jutnak el moziba. Elsősorban a film műfaja (80%), a főszereplők (59%), valamint a mozielőzetes (57%) alapján választják ki az előadást, csak ezután veszik figyelembe az ismerősök ajánlását (34%), illetve az online értékeléseket (32%).

A magyar nézők vígjátékra (81%) és akciófilmre (64%) váltanak legszívesebben jegyet, ezeket követik a sci-fi és a romantikus (46%) mozik, valamint a thrillerek (43%). A megkérdezetteknek egyáltalán nem számít (54%) vagy nem kiemelt szempont (45%), hogy a kiválasztott film díjnyertes legyen, kétharmadának viszont fontos, ki rendezte a mozit.

A mozilátogatókat megosztja, hogy hazai vagy nemzetközi alkotást válasszanak. Szinte egyenlő arányban vannak azok, akik inkább a magyar filmet (37%) néznek, mint akik külföldi mozira (36%) ülnek be szívesebben. A többség (60%) inkább szinkronosan nézi a filmeket, de minden tizedik moziba járó az eredeti nyelvű előadás mellett dönt, ha van rá lehetőség. Szinte az összes néző számára fontos (94%) az átütő hangélmény, sőt közel harmaduknak (30%) ez kifejezetten meghatározó szempont mozizásnál.

„A kutatásunk megerősítette, hogy a magyar mozinézők a közönségkedvenc filmek mellett számos műfaj iránt nyitottak, ezért az Etele Night Cinema programját is ennek megfelelően alakítottuk ki. Egy éjszaka alatt, 15 teremben, több mint 60 filmet vetítünk többféle tematikába rendezve, hogy mindenki megtalálja a kedvére valót a mozimaraton során” – hangsúlyozta Vámosi Dóra, asset manager.

Elsősorban a mozielőzetesek alapján (86%) tájékozódnak az aktuális filmekről a válaszadók, ezt követik az online kritikák és értékelések (49%), az ismerősök ajánlásai és a közösségi média (45%), majd a moziplakátok és hirdetések (29%).

Ami leginkább elriasztja egy filmtől a válaszadókat az az, ha nem kedvelik az adott műfajt (49%), túl drága a jegy (44%), nincs magyar szinkron vagy felirat (38%) vagy rossz értékelést kapott (34%), viszont nem jelent problémát a film hossza (17%) vagy az, hogy nem közismert színészek játszanak (6%) benne.

A felmérésről

Az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online felmérést végzett több mint 1400 vásárló megkérdezésével 2025. márciusában. A felmérés során az Etele Plaza és az ETELE Cinema hírlevelére feliratkozott vevők preferenciáit kérdezte meg a mozizási szokásaikkal kapcsolatban. A kitöltők 60 százaléka nő volt, az összes válaszadó 17%-a 18-29 év közötti, 54%-a 30-49 év közötti, 29%-a pedig 50 év feletti.   

Az Etele Plaza-ról

Az 55 000 m2 bérbe adható kiskereskedelmi területű Etele Plaza az ország első okosplázája, amely már a lakásból kilépve egyénre szabott vásárlói élményt nyújt saját fejlesztésű mobilalkalmazásának és felhőalapú szolgáltatásainak köszönhetően. A tágas éttermi szint zöldtetős, közvetlen teraszos kapcsolatával a komplexum a legfrissebb bevásárlóközpont designt jeleníti meg. Az üzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, fitneszterem, gyermekjátszóház és szolgáltatások széles köre várja a vásárlókat.

Az Etele Cinema-ról

A bevásárló- és szórakoztatóközpontban működő ETELE Cinema új szintre emeli a mozi élményt. Futurisztikus megjelenést és modern eleganciát ötvöző látványvilág fogadja a látogatókat, a 15 különböző terem – köztük kettő, kifejezetten a gyerekeknek és családjaiknak a gyerekek igényeit figyelembe véve kialakított KIDS terem – mindegyike egyedi kialakítást és színkombinációt, valamint 7.1 hangrendszert kapott, több teremben Dolby Atmos hangzással. Emellett 4K lézer vetítési technológia, valamint pixelvezérelt fénytechnika dolgozik a tökéletes szórakozásért. A filmrajongók az ülőhelyek és a szolgáltatások tekintetében is több opció közül választhatnak. Már a standard helyek is extra széles ülőfelülettel, valamint az országban egyedülálló módon hátra dönthető ülésekkel és a pároknak kialakított kanapékkal felszereltek, míg a Premium termek még ennél is magasabbra emelik a moziélményt. A Premium termekben az ülőhelyek extra széles karfákkal, rajta faburkolatú asztalkákkal, beépített pohártartóval és vezeték nélküli QI-töltővel rendelkeznek. A szolgáltatás részeként a vetítések előtti 30 percben svédasztal és a teljes idő alatt elérhető korlátlan snack- és üdítőfogyasztás várja a vendégeket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük