Menü Bezárás

35%-kal nőtt az ünnepek alatti adatforgalom a Yettel mobilhálózatán

Az év végi, ünnepi időszakban egyre többen használnak mobilkommunikációs megoldásokat mind az ünnepi időszakra való felkészüléshez, mind a rokonok, szeretteik köszöntésére. Bár az internetalapú megoldások térnyerése ismert tény, idén a hang- és SMS-forgalom is növekedést mutatott az előző évhez képest. Elemzés.

A teljes ünnepi időszakot vizsgálva, december 24. és január 1. között az előző évhez képest átlagosan 35%-kal nőtt a Yettel hálózatán mért mobilinternet-forgalom. A hétvégére eső karácsonyt megelőző hétköznapokon, az ünnepekre való felkészülési időszakban ezt meghaladó, 37%-os hálózati adatforgalom-növekmény volt tapasztalható.

Ki milyen kommunikációs formát választ?

A kényelmes és üzembiztos SMS szinte a mobilszolgáltatással egyidőben érkezett, a hanghívás mellett az első kiegészítő szolgáltatástípusként jelent meg. Mára az SMS funkcióját számos online megoldás és applikáció kiváltja, ám az SMS egyszerűségével és megbízhatóságával nem képes minden szolgáltatás versenyre kelni. Ez lehet az oka, hogy népszerűsége töretlen, sőt, idén újévkor 13%-kal több SMS-t küldtek a Yettel ügyfelei az előző évhez képest. Ugyanígy a hanghívások jelentősége sem csökkent: az év utolsó napjához képest újévkor, éjfél után 5x-ösére nőtt a hangforgalom, valamint az egész ünnepi időszakban ekkor, az éjfél utáni órákban voltak átlagosan a leghosszabbak a hívások – feltételezhetően az újévi jókívánságokat fejezték ki a Yettel ügyfelei.

Roaming és nemzetközi hívások az ünnepek alatt

Az ünnepek alatt a legnagyobb nemzetközi forgalmat Ausztria, Németország és Románia felől és felé bonyolították a Yettel ügyfelei, beleértve a külföldről indított hívásokat, a külföldre indított és az ott fogadott hívásokat. Érdekes összhangot mutat, hogy ezekben az országokban karácsony előtt, december 23-án és december 30-án volt tapasztalható a környező napokhoz képest kiugró hangforgalom. Fogadott romainghívások terén – azaz a külföldön tartózkodó, hazai előfizetéssel rendelkező ügyfelek esetében – az Egyesült Királyság mutatott kiugró forgalmat. Az előző évhez képest idén a trend megfordult: többen indítottak nemzetközi hívást Magyarországról, mint amennyien Yettel-előfizetéssel rendelkezők fogadtak hívást külföldön.

A Yettel 2022-ben teljes hálózatmodernizációba kezdett. A több tízmilliárd forint beruházást igénylő folyamat az 5G technológia elterjedése mellett az országosan a lakosságra vetített 99%-os lefedettségű 4G technológia kapacitását is a korábbi 2-3x-osára növeli, ezzel szolgálja ki az ügyfelei mobil- és otthoni internethasználatának növekvő igényeit hosszú távon is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük